ITIL i praktiken för Servicedesk

Denna kurs är för alla som jobbar i eller har mycket att göra med en Servicedesk. Vad menar vi med begreppet service egentligen, vad betyder det och hur skall vi tolka och leva efter det? Vad är bra service. Att Servicedesk är så mycket mer än bara en helpdesk tas upp utifrån ett praktiskt och pragmatiskt sätt baserat på ITIL ramverket.

Upplägg

Formatet på kursen är interaktivt och framtaget för att presentera informationen i hanterbara avsnitt för att lättare ta till sig kunskapen. Under kursen kommer deltagare att genomföra övningar för att förstärka inlärningen.

Du lär dig

  • Översikt av ITIL ramverket
  • Vad är service och ”servicemannaskap”
  • Servicedesk funktionen enligt ITIL
  • Processerna:
    • Incident Management
    • Request fulfillment Management
    • Access Management
  • Förstå varför kommunikation är viktigt och hur man förbättrar
  • Hantera klagomål

Ämnesområden

  • ITIL grunder och terminologi
  • ”Servicemannaskap”
  • Kommunikation

Bra att veta

Kursen hålls på svenska med svenskt kursmaterial.

Om kursen

Pris: 8 900,00 kr

exklusive moms

Längd 1 dagar
Kurskod AK6152

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-440 11 00
E-post: info@addskills.com