ITIL och IT Service Management

ITIL och annan IT Service Management hjälper dig att framgångsrikt införa processer för IT-tjänster i din organisation. Väl beskrivna processer, roller och procedurer är en nyckelfaktor för fortlöpande förbättring och leverans av IT-tjänster. Kunskaper i ITIL och IT Service Management ger dig stöd och riktlinjer om hur du på ett effektivt sätt kan leverera IT-tjänster som uppfyller dina kunders behov. Hos Addskills hittar du kurser om ITIL processer, ITIL foundation, ITIL Service Lifecycle och ITIL Service Capability. Möjligheten till ITIL-certifiering är något som vi erbjuder i anslutning till kursens slut.

Vad säger tidigare deltagare?

Läs om Systembolagets ITIL-resa som gav ordning och reda med hjälp av utbildning!

Kurser inom ITIL och IT Service Management

Filtrera:

Ämnen Rensa

Nivå Rensa

Kursort

Jag är klar

ITIL® Awareness & Inspiration

Halvdag

4950 kr

Kod: AK6151

Datum: Kursen hålls på begäran

Denna halvdags introduktionskurs ger deltagare en unik möjlighet att få en introduktion till koncepten ITIL och IT Service Management. Den ger en översikt av begreppen inom ITIL ramverket samt introducerar de viktigaste ITIL-processerna. Denna kurs förklarar hur ITIL processer drivs av en tjänstelivscykeln för att ge en väl fungerande organisation, vilket säkerställer hög kvalitet av tjänsteleverans till sina kunder. Den har utformats för elever som behöver en grundläggande kännedom om ITIL och som en del av ett större program eller för dem vill bedöma ITIL ITSM för sin organisation. Läs mer

ITIL® i praktiken för Servicedesk

1 dagar

9450 kr

Kod: AK6152

Datum: Kursen hålls på begäran

Denna kurs är för alla som jobbar i eller har mycket att göra med en Servicedesk. Vad menar vi med begreppet service egentligen, vad betyder det och hur skall vi tolka och leva efter det? Vad är bra service. Att Servicedesk är så mycket mer än bara en helpdesk tas upp utifrån ett praktiskt och pragmatiskt sätt baserat på ITIL ramverket. Läs mer