Projekthantering i Office 365

I kursen ”Projekthantering i Office 365” ligger fokus på att möjliggöra och förenkla kommunikation och samarbete. I centrum står funktionaliteten – inte tekniken – med möjlighet för projektdeltagarna att bli mer effektiva och produktiva i sitt arbete och samtidigt känna en större frihet och vilja att delta, även om de inte är fysiskt på plats på kontoret.

Kursen riktar sig i första hand till dig som projektdeltagare, projektledare eller beställare som är nyfiken och motiverad att hitta den riktiga nyttan i Office 365. 

Förkunskaper

Deltagaren bör vara bekant med Office-paketet (2010 eller senare).

Ämnesområden

  • Dela dokument med interna eller externa kollegor i realtid i OneDrive
  • Synka OneDrive för offlineåtkomst
  • Egna och delade anteckningar i OneNote
  • Gemensam Inkorg, OneDrive, kalender och OneNote-anteckningsbok med Grupper/Groups
  • Hantera uppgifter med Planner
  • Genomföra Skypemöten
  • Spela in Skypemöten
  • Samarbeta på SharePoint-platser
    • Kalendrar och aktivitetlistor
    • Dokumenthantering
    • Mappar eller taggar?

Utbildningsformer

Addskills erbjuder mycket mer än traditionell klassrumsutbildning. Se vilka utbildningsformer som passar just dig!

Addskills kunskapsbank

Ta del av intressanta artiklar, webinars och filmade seminarier.

Anpassad företagsutbildning

Behöver du en utbildning som är anpassad till ditt företags behov? Läs mer om våra anpassade företagsutbildningar.

Om kursen

Pris: 6 500,00 kr

exklusive moms

Längd 1 dagar
Kurskod A114

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-440 11 00
E-post: info@addskills.com

Chatta med oss

Chatta med oss!

Har du frågor eller funderingar? Chatta med oss direkt!