ITIL® v3 Lifecycle stream: Continual Service Improvement

Kursen behandlar processen och metoder för att kontinuerligt följa upp och förbättra befintliga it-tjänster, processer och arbetssätt. Kursen fokuserar på planering, genomförande, uppföljning och aktiviteter som leder till förbättringar. 

I kurspriset ingår material i tryckt och digital form. Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet.

Målgrupp

För dig som vill följa upp och förbättra befintliga IT-tjänster, processer och arbetssätt. Kursen riktar sig till it-chefer, projektledare, processägare, beställare och medarbetare som ska följa upp och kontinuerligt förbättra it-tjänster och arbetssätt. Kursen är förberedande för ITIL certifieringstest Service Improvement Certificate (3p). ITIL® är ett registrerat varumärke ägt av AXELOS Limited. Swirl logo är ett varumärke ägt av AXELOS Limited.

Förkunskaper

ITIL foundation v3-certifikat eller godkänt v2-v3 uppgraderingstest. Kursmaterialet är skrivet på engelska.

Ämnesområden

  • Kontinuerlig tjänsteförbättring (Continual Service Improvement) som koncept, dess värde och innehåll
  • Principer för Continual Service Improvement
  • Processen för kontinuerlig tjänsteförbättring: The Seven Step Improvement Process
  • Metoder
  • Organisation och roller
  • Tekniska överväganden för Continual Service Improvement
  • Implementation
  • Utmaningar, kritiska framgångsfaktorer och risker.
  • Praktiska tips
  • Kursdeltagarnas frågor

Boka kursen

Boka din plats redan idag.

Om kursen

Pris: 17 950,00 kr

exklusive moms

Längd 3 dagar
Kurskod A251

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Boka kursen

Välj ort och kursstart

lc LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning.

12 december

30 januari

Kunduppgifter