Affärsmannaskap & Kommunikation - Kurser och utbildning

Som konsult är det viktigt ha en trovärdig och rådgivande stil för att både uppdragsgivaren och konsultföretaget ska utvecklas ekonomiskt, såväl som kunskaps- och imagemässigt. Få insikt om hur den personliga stilen, varumärket och förtroendekapitalet är av avgörande betydelse för hur väl du lyckas som konsult. Lär dig en metodik för hur en rådgivande säljstil kan utveckla kunden och ditt uppdrag och hur du förstår din kunds verksamhet och behov samt vad kunden har för förväntningar på dig.

Anpassad företagsutbildning

Behöver du en utbildning som är justerad till ditt företags behov? Är ni flera som behöver samma utbildning? Vill ni välja datum och tid helt själva? Vi erbjuder företagsutbildning helt anpassad efter era behov!

Vad säger tidigare deltagare?

Vad säger tidigare deltagare?

Kurser inom Affärsmannaskap/Kommunikation

Filtrera:

Ämnen Rensa

Kursort

Jag är klar

Affärsmannaskap för IT-konsulter

2 dagar

13950 kr

Kod: A720

Datum: 27 mars, 21 juni

Affärsmannaskap handlar om att ha en trovärdig, rådgivande stil som utvecklar både uppdragsgivarens verksamhet och konsultföretaget, såväl ekonomiskt som kunskaps- och imagemässigt. Efter kursen har du en förståelse för vad som krävs för att kunden ska uppleva ett högt värde av konsultens spetskompetens och vad en kund förväntar sig av en extern konsult jämfört med anställd personal. Läs mer

Stockholm 27 mars, 21 juni
Göteborg 27 mars, 21 juni
Malmö 27 mars, 21 juni
Linköping 27 mars, 21 juni

Effektiv presentationsteknik

2 dagar

12900 kr

Kod: A723

Datum: 27 april, 3 juli, 6 juli

Lär dig att presentera effektivt så att andra tar till sig det som det är tänkt och blir motiverade och inspirerande av dina presentationer. Kursen ger dig konkreta metoder som hjälper dig att lyckas och inte minst rikligt med praktisk träning. Läs mer

Stockholm 27 april
Göteborg 27 april, 3 juli
Malmö 27 april, 6 juli
Linköping 27 april

Värdeskapande kundsupport och kommunikation

2 dagar

13950 kr

Kod: A725

Datum: 10 april, 1 juni

Att kunna ge värdeskapande kundsupport och service handlar om förmågan att kunna bemöta kunden och dennes ärende på ett sätt som leder till den nytta som både kunden och din egen verksamhet vill uppnå. För att lyckas med en värdeskapande kundsupport över tid behövs kompetens. Att börja med tanken att bakom varje ärende finns en människa som behöver din hjälp är en bra start. När den tanken blir till insikt och sen kompetens att hantera situationen får du tillbaka en kund med positiva känslor för både dig och den verksamhet du representerar. En upplevelse och en drivkraft, vars värdeskapande hantering leder till fler nöjda kunder. Läs mer

Malmö 10 april, 1 juni
Stockholm 1 juni
Göteborg 1 juni
Linköping 1 juni

Praktisk Förhandlingsteknik

2 dagar

13950 kr

Kod: A733

Datum: 18 maj

Att förhandla är en del av många yrkesroller. Du ska till exempel kunna driva dina frågor utan att skada relationer och hitta konstruktiva lösningar på låsta situationer. Den här kursen ger dig verktyg för att nå bra resultat i förhandlingar för vardagliga situationer. Det kan vara att förhandla om resurser i projekt, om villkor med en leverantör eller rentav om lön med din chef. Kursen hjälper dig att bli en effektiv förhandlare genom att finna din egen förhandlingsstil och träna på att få ut maximal nytta av den. Läs mer

Stockholm 18 maj
Göteborg 18 maj
Malmö 18 maj
Linköping 18 maj